A rendszám ismeretében bármelyik autó tulajdonosáról kideríthető, van-e, volt-e a parkolás miatt pótdíjhátraléka. A lap munkatársa telefonon próbálkozott a fővárosban működő három parkolási társaságnál. A Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft.-nél a telefonos ügyfélszolgálat munkatársa minden különösebb rábeszélés nélkül végignézte adatbázisát, és a bemondott rendszám alapján megnyugtatott: az általuk felügyelt kerületekben nincs a kocsi büntetve.
A Fővárosi Közterületi Parkolási Társulásnál amellett, hogy elárulták a jelenre vonatkozó információkat, azt is közölték, hogy van a kocsin egy három éve ketyegő, 6200 forintos pótdíjhátralék is. Az ügyintéző hölgy megpróbálta rábeszélni az újságírót, hogy hagyja elévülni a büntetést. A legnagyobb, hét kerületet tömörítő Centrum ügyfélszolgálatán is készséggel próbáltak segíteni, de az érdeklődés időpontjában éppen lefagyott a számítógépes rendszerük.
"Bár a telefonos adatszolgáltatás rendszere kényelmes és hasznos, ez a módja felvet bizonyos adatvédelmi aggályokat" - közölte a lap megkeresésére Gulyás Csaba, az adatvédelmi ombudsman vezető főtanácsadója. Péterfalvi Attila munkatársa szerint a fő problémát az jelenti, hogy így bárki azonosításra alkalmas, személyes adatok birtokába juthat. Gulyás a megoldást a szűkszavú tájékoztatásban látja.

MagyarHirlap.hu, 2005. február 18.

A bejegyzés trackback címe:

https://adatvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr961182974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.