A mobiltelefon előfizetőkre újabb spam veszély leselkedik: a kéretlen reklámok ezúttal nem szöveges üzenetben, hanem szóban érkeznek, ráadásul még fizetni is kell értük.
Amikor a mobiltelefon megcsörren, vagy érezzük a vibramotor működését, általában azonnal a készülék után nyúlunk és amennyiben esetleg nem sikerült fogadni a hívást, gyorsan, esetleg mindenfajta körültekintés nélkül tárcsázzuk a megjelenített telefonszámot. A spammerek újabban pontosan ezt próbálják meg kihasználni: egy számítógépes automata felhívja a mit sem sejtő előfizetőt, de csak egy csörgést várnak meg, ily módon ugyanis visszahívásra ösztönzik az embert.
Az ismeretlen számot felhívó, mit sem sejtő mobilosok komoly összegeket bukhatnak, ha esetleg végighallgatják az automaták által elmondott különböző marketing- és reklámszövegeket, azok percdíja ugyanis igen csak magas, de elég, ha valaki csak egy percnyi beszélgetést kezd meg, hiszen már ekkor is megjelenik egy emeltdíjas hívási tétel a számláján.
Az ilyen és ehhez hasonló esetek jelenleg Dél-Koreában jelentik a legkomolyabb gondokat, ahol nemrégiben a spammelés ezen módját is elkezdték büntetni. A hatóságok adott esetben akár 30 millió wonos bírságot is kiszabhatnak a mobilhívásos spammerekre, de egyes szakértők szerint az ilyen cégeknek még így is megéri az üzlet.
A dél-koreai mobilosok egyébként szépen lassan kezdik kiismerni, hogy mely számok lehetnek emeltdíjas spammereké, azonban havonta még így is több ezerre tehető a pórul járt előfizetők.

Terminal.hu, 2005. április 14.

A bejegyzés trackback címe:

https://adatvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr71184913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.