Kína ismét cenzúrával válaszolt a központi kormányzatot ért kritikákra, és blokkolta a hongkongi Sun Tv-hálózat sugárzását. A fellépést minden bizonnyal azok a beszélgetős műsorok váltották ki, amelyek nyíltan bírálták a kínai vezetést.

A meghívottak több esetben sürgettek politikai reformokat, sőt felvetették a többpártrendszer lehetőségét is. A csatorna eddig fogható volt Hongkongban és egész Délkelet-Ázsiában. Szabadon nézhették Kína területén is, köszönhetően annak, hogy Hongkong viszonylagos szabadságot élvez a terület visszaadásakor kötött szerződéseknek köszönhetően.

A Hongkongba delegált cenzorok azonban egyre rigorózusabb döntéseket hoznak. Elérhetetlenné tettek például több ezer politikai kérdésekkel foglalkozó weboldalt. És ahogy az köztudott, a cenzorok már jó ideje blokkolják a Facebookot és a Youtube-ot is.

Sokan aggasztónak tartják azt is, hogy lefokozták Kína vezető napilapjának azt a szerkesztőjét, aki interjút csinált Barack Obamával az amerikai elnök múlt havi kínai látogatásakor.

Obama egy alkalommal kínai diákokkal találkozva szóvá tette az internetrendőrség működését, de erről a jelenlévőkön kívül nem értesült más, mivel a cenzorok azonnal lekeverték a közvetítést.

Index Pol blog, 2009. december 15.

A bejegyzés trackback címe:

https://adatvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr571607714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.