AvFel 2010.05.07. 21:58

Miközben a cégek úgy érzik: kellően védik ügyfeleik adatait, kívülről nézve más a kép -mutatta ki egy felmérés.

Az Accenture és a Ponemon Intézet közös kutatásában a megkérdezett szervezetek háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy megfelelően óvják az érzékeny, illetve személyi információt. Mégis, több mint felük beismerte: az elmúlt két év folyamán vesztett el érzékeny adatokat. A felmérés, mely 19 országra terjedt ki, 5500 cégvezető és 15500 felnőtt fogyasztó véleményét összegzi.

Mint kiderült: a szervezetek adatvédelmi szándékai és a valóság között jókora szakadék tátong. Valójában az érzékeny személyi adatok - név, cím, születési idő, faji hovatartozás, személyi azonosító számok, orvosi leletek - egyáltalán nincsenek akkora biztonságban, mint azt maguk az őket kezelő cégek gondolják.

Néhány érdekes szám a tanulmányból:

  • A cégek 58 százalékánál számoltak be legalább egy adatbiztonsági incidensről az elmúlt két évben, mégis 73 százalékuk szerint szervezetük megfelelő intézkedésekkel és szabályozással védi az általa kezelt személyes adatokat.
  • A céges válaszadók közel fele nyilatkozott úgy, hogy fontos vagy nagyon fontos: az érzékeny személyi információk gyűjtésének és kiadásának korlátozása (47, illetve 46 százalék); a fogyasztói személyiségi jogok védelme (47 százalék); annak megakadályozása, hogy személyi adatokat adjanak át olyan országnak, ahol nem kielégítő az adatvédelem jogi szabályozása (47 százalék); a fogyasztók ellen irányuló számítógépes bűnözés megakadályozása (48 százalék); az adatlopás és adatvesztés megakadályozása (47 százalék).
  • Az adatbiztonsági incidenseket leggyakrabban üzleti vagy rendszerhiba, továbbá emberi mulasztás vagy tévedés okozta (57, illetve 48 százalék); csak az incidensek 18 százalékában történt hackertámadás.
  • Jóllehet a céges válaszadók 70 százaléka azt állította: naprakészen lépést tart az adatvédelmi és személyiségi jogi előírásokkal, a megkérdezett szervezetek 58 százalékánál előfordult valamilyen incidens.
  • A fogyasztók 70 százaléka tartotta fontosnak vagy nagyon fontosnak személyiségi jogait és személyi adatait, ugyanakkor 42 százalékuk úgy vélte: a szervezetek nem védik eléggé a rendelkezésükre bocsátott ilyen jellegű információt.
  • Minden második fogyasztó (53 százalék) úgy vélte: joga van ellenőrizni, hogyan használják fel a vele kapcsolatos személyes információt. Ugyanilyen arányban voltak azok, akik arra is jogot formáltak, hogy hozzáférhessenek a szervezetek által gyűjtött és felhasznált adatokhoz, s szükség esetén felülvizsgálhassák azokat.
  • Arra a kérdésre: kinek az elsődleges felelőssége a megfelelő információvédelem biztosítása, a válaszadók 4 százaléka a kormányt, 21 százaléka a cégeket, 19 százaléka az érintett személyeket jelölte meg, 20 százalék pedig úgy vélte: közös erőfeszítésre van szükség.


Virusbuster.hu, 2010. május 3.

A bejegyzés trackback címe:

https://adatvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr691982753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.