Jogszerűtlenül rögzítik az ügyfelekkel folytatott telefonbeszélgetéseit azok a cégek, amelyek nem ajánlják fel a választás lehetőségét a hívó félnek - állapította meg Péterfalvi Attila adatvédelmi ombudsman. A központi energiaszolgáltatók, a telefontársaságok, brókercégek és más kiemelt szolgáltatók automatái csupán közlik, hogy a beszélgetést rögzítik.
Azért válhatott hazánkban gyakorlattá, hogy egyes szolgáltatók rögzítik az ügyfelek telefonhívásait, mert az állampolgárok egyszerűen beletörődtek ebbe a rendszerbe - állítják adatvédelmi szakértők. Ha valaki bíróságon kérne elégtételt - azt indítványozva, hogy semmisítsék meg a rögzített hívást -, valószínűleg helyt adna ennek a tanács. A perköltség a szolgáltatót terhelné, ami elviekben kellő visszatartó erőt jelenthetne.
Péterfalvi Attila adatvédelmi ombudsman napokban született állásfoglalása is ezt erősíti, noha ez nem tekinthető kötelezőnek a szolgáltatókra nézve. A biztos szerint csak az ügyfél hozzájárulásával szabadna rögzíteni a beszélgetést egyes szolgáltatók és társaságok ügyfélszolgálatainak. Az ombudsman jogértelmezése szerint ezek a hangfelvételek személyes adatnak minősülnek. A rögzítés és kezelés csak törvényi felhatalmazással történhet, ennek híján csak abban az esetben, ha ahhoz az érintett hozzájárul - állítja Péterfalvi Attila.
Az ombudsman szerint a jogszerű megoldást az jelentené, ha a szolgáltató egy olyan telefonszámot is megadna, amelyet tárcsázva az ügyfél úgy tud beszélni az ügyfélszolgálattal, hogy a beszélgetést nem rögzítik.

JogiForum.hu, 2005. július 12.

A bejegyzés trackback címe:

https://adatvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr21189358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.