A német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetsége nem kis feladat megoldására vállalkozott. A német szakemberek ugyanis arra kérik a felhasználókat, hogy minden általuk kapott spam e-mailt küldjenek tovább a lakóhelyük szerinti fogyasztóvédelmi központokba, külön erre a célra létrehozott e-mail címekre.
A központokban aztán megvizsgálják az összes beérkező kéretlen levelet - tartalom, feladó stb. alapján - majd igyekeznek kideríteni a küldő személyazonosságát, hogy jogi lépéseket tegyenek ellene. "Egyrészt megpróbáljuk a spamszervereket beazonosítani és ezután a további működésüket lehetetlenné tenni, másrészt igyekszünk kideríteni, hogy ki, vagy kik küldik a spam e-maileket és őket is kivonni a forgalomból" - nyilatkozta Patrick von Braunmühl fogyasztóvédelmi szakértő. Ahhoz, hogy a módszer sikeres legyen és valóban fel lehessen lépni a spammerekkel szemben, a felhasználóknak a teljes levelet, feladóval dátummal stb. el kell küldeniük a központokba.

MA.hu, 2005. szeptember 23.

A bejegyzés trackback címe:

https://adatvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr291197642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.