A magyar társadalom adatvédelemmel, információs önrendelkezéssel kapcsolatos érzékenysége fejlett, ám ettől elmarad a közérdekű adatok megismerése iránti igény - mondta Péterfalvi Attila az országos adatvédelmi és adatbiztonsági konferencián szerdán Budapesten.
Az állampolgárok információs önrendelkezéssel kapcsolatos érzékenységét jelzi az a panaszáradat, ami az áruküldő cégek, a direktmarketing miatt zúdul az adatvédelmi biztos hivatalára - magyarázta az ombudsman, aki szerint az adatvédelmi érzékenység nem köthető egy társadalmi réteghez, státuszhoz. Hajléktalanok is fordulnak adatvédelmi ügyekkel az ombudsmanhoz - tette hozzá.
Ugyanakkor a közérdekű adatok nyilvánosságát jóval kevesebb beadványban firtatják az állampolgárok, és bár nincs országos statisztika arról, hány ilyen jellegű kérelemnek tesznek eleget a különböző állami hivatalok, nem valószínű, hogy ennyire jó a helyzet - vélekedett az adatvédelmi biztos.
Péterfalvi Attila elmondta: a beiktatása óta eltelt három évben körülbelül annyi ügye volt a hivatalnak, mint az előző hat és fél évben, vagyis megduplázódott az adatvédelmi észrevételek száma.

FN.hu, 2005. október 26.

A bejegyzés trackback címe:

https://adatvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr231199583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.