Nem hackertámadás, hanem valószínűleg az üzemeltetés szabályainak megsértése okozta a hétvégén a kormányzati Ügyfélkapu meghibásodását - közölte Jóri András adatvédelmi biztos.
Az ombudsman közleményében azt írta: a helyszíni vizsgálat során arra nem kaptak választ, hogy hány ügyfél személyes adata vált egy időre nyilvánossá, és annak kiderítése is folyamatban van, hogy illetéktelenek módosíthatták-e a birtokukba került adatokat.
A vizsgálat következő szakaszában Jóri András áttekinti a központi elektronikus szolgáltató rendszer jogi szabályozását, belső eljárásrendjét, az üzemeltetés feltételeit és műszaki hátterét.
Budai Bernadett kormányszóvivő a hétfői kormányszóvívői tájékoztatón kérdésre válaszolva annyit mondott: bővebb információt csak a jelenleg folyó vizsgálat lezárása után tudnak adni az Ügyfélkapu meghibásodásának ügyében. A Miniszterelnöki Hivatal (MeH) Infokommunikációs Államtitkársága azt közölte, hogy jelenleg is folyik az átfogó vizsgálat a kormány informatikai biztonsági felügyelője vezetésével. A vizsgálat első eredményeiről és a kapcsolódó intézkedésekről Baja Ferenc infokommunikációs kormánybiztos számol be kedden sajtótájékoztatón.
A vasárnapi Bors arról írt, hogy több százezer adózó adatai kerülhettek illetéktelen kezekbe, miután összeomlott a kormányzati informatikai rendszer, az ügyfélkapu. A lap értesülései szerint az oldalra bejelentkezők mások személyes adatait látták a képernyőn a sajátjuk helyett.

FN.hu, 2009. február 9.

A bejegyzés trackback címe:

https://adatvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr231210420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.