Az Intellio Kft. megoldása, az emberi arc elemzésére kifejlesztett szoftver, lehetőséget kínál csoportok célzott elérésére, egy adott területen folyamatosan áthaladó tömeg vizsgálatára és a reklámok célzottabb eljuttatására a fogyasztókhoz. A hirdetések mérése mellett a rendszer piackutatási célokra is felhasználható.

Az arcfelismerő szoftvert először az Intellio kiskereskedelmi marketing megoldása részeként, emberszámlálásra fejlesztették ki kiskereskedelmi üzletek és bevásárlóközpontok számára, majd fokozatosan haladtak a kor és a nem egyre pontosabb meghatározása felé. Hamar kiderült, hogy a szolgáltatás ekkor már régen túlmutat eredeti szerepén, s korábbi funkcióján túl lehetővé teszi a vásárlási szokások feltérképezését, a hirdetések nézettségének mérését, akár nem és kor szerint szegmentálva. A kiskereskedelmi marketing egoldás az arc alapú emberszámlálás és elemzés mellett immár képes a hosszú sorok érzékelésére, valamint a frekventált vásárlói útvonalak feltérképezésére is.

Az arcelemző szoftver használata két nagy felhasználási területet érint. Az egyik a kiskereskedelmi egységekben megforduló vásárlóközönség vizsgálata. A vásárlók viselkedésének elemzése kiemelten fontos a hatékony vásárlásösztönzési módszerek kialakításakor. Fontos információ, hogy mennyien mennek be egy boltba a kirakat szemügyre vétele után, hányan haladnak tovább, merre mennek a bolton belül, melyik polc, vagy promóciós pult előtt állnak meg a vásárlók.

Médiafogyasztás

A másik fontos terület a médiafogyasztás mérése. Az arcelemző szoftver használata gyökeresen megváltoztathatja az úgynevezett indoor és outdoor hirdetéshatékonyság mérését. Segítségével a hirdetők sokkal pontosabb adatokhoz juthatnak az elérni kívánt célcsoporttal kapcsolatban. Megtudhatják hány, milyen korú és nemű ember néz egy plakátot, és mennyi ideig teszi ezt. A szoftver segítségével az is kiderül, hogyan változnak a médiafogyasztási trendek egy épületen belül a boltoktól és reklámelhelyezésektől függően. Promóciók kialakításakor is igen hasznos lehet az alkalmazás, például alkalmas célzott üzenetek megjelenítésére férfiak, vagy nők számára.
Az új technológia a proaktív hirdetési rendszerek támogatására is alkalmas. A Digital Signage (digitális kijelzőkön megjelenő információkat futtató megoldások) rendszerekkel összekapcsolva a szoftver képes a megjelenő hirdetéseket akár idősávra lebontva megjeleníteni, hozzáigazítva azokat a statisztikák alapján várható látogatóközönséghez. Így lehetőség van a kor és nem szerinti hirdetés szegmentációra, akár különböző idősávokban.

Amikor a kamerából beérkezik a kép, a rendszer azonosítja az emberi arcot, megállapítja, melyik nemhez tartozik, milyen korú személyről van szó, és milyen mozgás várható a következő képkockához viszonyítva. A rendszer egyforma hatékonysággal ismeri fel a világ minden táján élő népcsoportok tagjait. A megoldás bárhol hasznos lehet, ahol automatikus tömegszámlálásra vagy demográfiai adatok összegyűjtésére van szükség, illetve azonnali információ szükséges egy adott közönségről.

A rendszer egyébként 99,6%-os pontossággal ismeri fel az emberi arcokat azok esetében, akik a kamera irányába néznek, míg egyéb esetben 98% ez az arány.
Egy ilyen rendszernél persze óhatatlanul felvetődik az adatvédelem kérdése is. Nos, az arcelemző szoftvert úgy alakították ki, hogy megfeleljen az adatvédelmi törvényben szereplő elvárásoknak. A szoftver alapbeállítás szerint nem rögzíti az arcokról felvett képet, csak és kizárólag anonim adatokat rögzít.

Techline.hu, 2009. szeptember 23.

A bejegyzés trackback címe:

https://adatvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr751402906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.