A New York-i vállalkozást jelenleg mindössze nyolcan alkotják, ők azonban elég elszántak és a nagy közösségi portálok babérjaira törnek. A Foursquare fő funkciója az úgynevezett Check-in, amelynek a segítségével a felhasználók megadhatják másoknak a pillanatnyi tartózkodási helyüket.

"A Foursquare honlapján a barátaimmal különböző információkat és tippeket oszthatok meg azokról a helyekről, ahol már megfordultam. Amikor például egy koktélbárban voltam és bejelentkeztem, akkor megtalált az egyik barátom üzenete, aki előző este volt ugyanitt és egy jó koktélt ajánlott nekem. Amire ugyanakkor egyáltalán nem számítottunk az az, hogy édesanyák csak azért jelentkeznek be a játszótereken, hogy más anyukáknak jelezzék, hogy ők is nyugodtan menjenek oda a gyermekeikkel" - nyilatkozta Dennis Crowley, a Foursquare társalapítója.

A fiatal szakember elmondta, hogy a legfontosabb számukra a látogatók személyes adatainak védelme. Egy Check-innel csak azt mutatják meg emberek, amit meg akarnak mutatni. "Ha majd jobbak lesznek a mobiltelefonok és az alkalmazásokat képesek lesznek a háttérben futtatni, akkor olyan hibrid rendszerek alakulnak ki, amelyek a manuális Check-ineket és az állandó helyzetmeghatározás között helyezkednek majd el" - tette hozzá Crowley.

A Foursquare csak tavaly márciusban vált ismertté, de már közel félmillió regisztrált tagja van. Havonta 60-70 százalékkal nő az új tagok száma. A szolgáltatás az első alkalmazások között volt, amelyet kifejezetten a mobilinternethez fejlesztettek ki. Ennek ellenére komoly konkurensekkel kell megküzdenie, elég például csak a Google Latitude-ot, a Gowallát vagy a Brightkite-ot említeni. Ráadásul egyre több óriáscég fedezi fel magának az új piacot. "Biztos vagyok benne, hogy a Facebook is egy Check-in funkción dolgozik. A Twitter egy georendszert fejleszt, amelynél minden tweet-üzenet egy Check-innek számít majd. Ez a funkció hamarosan része lesz minden szociális szolgáltatásnak" - jegyezte meg Crowley. Szintén erre a piacra akar betörni a Nokia is.

Dennis Crowley "Nem akarunk a következő Facebook lenni. Az egyes modellek különböznek. Mi egyszerűen a településeket akarjuk könnyebben használhatóvá tenni. Ha valaki bejelentkezik a Foursquare oldalára, akkor elküldjük az adatait a Facebooknak és a Twitternek. Nem félünk az adatok megosztásától, hiszen pont azt szeretnénk, hogy az emberek megosszák egymással az információikat. Nem az lesz a döntő, hogy ki melyik honlapon jelentkezik be, hanem az, hogy ki fogja a legjobb információkat kínálni arról az adott helyről, ahol éppen tartózkodom. Vagyis választ ad majd azokra a kérdésekre, hogy hol vannak a barátaim, mit tegyek itt és hova menjek ezután? Az lesz a meghatározó, hogy ki hozza a legjobbat és a legérdekesebb dolgokat az adatokból" - hangsúlyozta a fiatal szakember.

Crowley ugyanakkor attól tart, hogy a nagy cégek nem fogják teljesen megosztani az általuk gyűjtött adatokat másokkal. Mindenesetre bízik abban, hogy ezek a piaci szereplők is betartják a szabályokat. "Jelenleg minden erőnkkel azon vagyunk, hogy a szolgáltatást fejlesszük, hogy egyre nagyobb legyen és hogy összeállítsuk a csapatunkat. A forgalom és a nyereség nincs előtérben. Tárgyalásokat folytatunk több céggel, köztük nagy médiakonszernekkel is. Ők például az ügyfeleiknek földrajzilag megfelelő tartalmakat kínálhatnának" - szögezte le végül Dennis Crowley.

A Foursquare fejlesztői egyébként nem titkolták, hogy szeretnék meghódítani az európai piacot is. A szolgáltatás tavaly november közepe óta tizenhárom európai városban, például Amszterdamban, Bécsben és Rómában érhető el.

SG.hu, 2010. február 11.

A bejegyzés trackback címe:

https://adatvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr521775513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.