Mérlegelés nélkül kötelesek kiadni a hangfelvételeket a telefonos ügyfélszolgálatot működtető társaságok az ügyfél kérelmére - így foglalt állást Jóri András adatvédelmi biztos.

Ha első alkalommal kéri a telefonáló, akkor ingyenesen kell a hangfelvételt rendelkezésre bocsátani. Illetéktelen harmadik személynek azonban nem adhatók át a felvételek. Az adatvédelmi biztoshoz számos állampolgári panasz, illetve kérdés érkezett a beérkező hívásokat rögzítő telefonos ügyfélszolgálatokkal kapcsolatban.

Jóri András felhívta a figyelmet arra, hogy a jogszerű adatkezeléshez a törvényi felhatalmazás és az érintett hozzájárulása mellett az is szükséges: az adatkezelés célját úgy határozzák meg, hogy abból egyértelműen felismerhető legyen mind a hívó, mind a hívott fél érdeke, s az adatkezelés céljának jól körülhatároltnak kell lennie.

Metropol.hu, 2009. április 29.

A bejegyzés trackback címe:

https://adatvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr661216382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.