A kéretlen levelek sokszor a felhasználók kíváncsisága miatt képesek elérni a céljukat, de a spamek alapján történő vásárlással már szinte mindenki nagyon óvatos.

Egy az MAAWG (Messaging Anti-Abuse Working Group) által támogatott, kéretlen levelekkel kapcsolatos felmérés érdekes eredményekkel szolgált. A szakemberek a vizsgálódásuk során elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy napjainkban a felhasználók miként viszonyulnak a spamekhez, és azokat hogyan kezelik.

A felmérés rámutatott arra, hogy hatból egy felhasználó közbe-közbe kattintgat a kéretlen elektronikus levelekre, illetve az azokban szereplő tartalmakra. E felhasználók mindezt elsősorban azzal indokolták, hogy vagy érdeklődtek azon termékek, illetve szolgáltatások iránt, amelyek a levélszemétben szerepeltek, vagy egyszerűen csak kíváncsiak voltak arra, hogy mi történik, ha megnyitnak egy ilyen emailt. A felmérés szerint pontosan ez az a reakció, amely a spammerek számára üzleti szempontból még vonzóbbá teszi az általuk folytatott tevékenységet.

Hamis biztonságérzet

Az MAAWG az elemzések elvégzése után arra is felhívta a figyelmet, hogy a felhasználókban nagyon gyakran alakul ki hamis biztonságérzet. A válaszadók 80 százaléka ugyanis úgy érezte, hogy a saját számítógépük még soha semmilyen olyan kártékony programmal nem fertőződött meg, amelyek botnethez csatlakoztatták volna a PC-ket, vagy spamküldésre használták volna fel a rendszereket. Ez egyben azt is jelenti, hogy az egyre több olyan vírus, féreg, trójai, rootkit, amelyek igyekeznek minél jobban elrejtőzni a számítógépeken, gyakran elérik a céljukat.

Visszafogott spames vásárlások

Egy, a Kaliforniai Egyetem által elvégzett kutatás során a szakértők azt vizsgálták, hogy a felhasználók közül mennyien vásárlónak a spamekben szereplő hirdetésekre felbuzdulva. Ehhez az egyetem munkatársai a Storm botnet által generált kéretlen leveleket használták fel. Összesen 469 millió emaill alapján vizsgálódtak. Ebből 350 millió gyógyszeripari termékeket reklámozott. A felmérés végén kiderült, hogy a vizsgált spamek esetében körülbelül 10500 felhasználó kattintott a hirdetésekre, de közülük csak 28-an próbáltak rendelést leadni. Ez első ránézésre nem tűnik borzalmasnak, azonban az egyetem kutatói kiszámolták, hogy - a globális levélszemét mennyiségét figyelembe véve - mindez éves szinten így is 3,5 millió dolláros üzletet jelenthet a spammerek számára.

biztonsagportal.hu (via maawg.org), 2009. július 23.

A bejegyzés trackback címe:

https://adatvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr101266798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása